Nytt liv!

Något som jag verkligen älskar med mitt jobb är att låta gamla kläder, prylar få nytt liv. Det finns en uppsjö med retro inspirerade plagg att köpa men inget slår den äkta varan! Det ger den där extra lilla kryddan för att få fotografierna att komma till liv, skärningarna, mönstren och framförallt materialen är underbart galna särskilt plaggen från 60-talet!
Här hade vi en tjej på besök som egentligen fotade en helt annan typ av bild men när hon såg min stickade klänning.. jag menar vem kan motstå den? Och vem kan tro att den köptes i början på 1960? Kvalitet!
 
 
 
Lägg märke till skorna är de inte fantastiska? Tyvärr får jag liksom askungens styvsystrar skära bort halva foten om jag ska kunna ha dem men snygga är de :)
 
 
Undrar vad min mans mormor där uppe i himmlen säger när hon ser sin gamla klänning användas igen.. Tror nog hon blir nöjd färgglad som hon var och Amanda passar verkligen i grönt! Så roligt att låta klänningen leva vidare.
 
 
Nu ska jag ut i garderoben igen 40-tals fotografering på G Old Hollywood glam står på schemat, med lite tur får jag visa några bilder inom kort :)
 
 


Kommentarer
Postat av: Charina Åkerman

Bästa fotografenfotograferna ever ;-)

2014-02-27 @ 07:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: