Månadens Retro!

Idag startar "Månadens Retro" och jag bjuder på första delen i ett bildreportage med härligt 30/40-tals mode,
inspirerat av tidningar från just den tiden samt min älskade farmor som var ung då.
 
Jag vill också med Månadens Retro visa hur man enkelt och utan att ruinera sig skaffar sig en härlig vintage stil!
 
 
Hår/Makeup/Styling: AK Gomes Nostalgifotografen    Modeller: Nathalie & Linda
 
 
 
Nästa vecka bjuder jag på ytterligare några sidor från denna Månadens Retro, i slutet av året kan hela samlingen köpas i en fin fotobok.
 
 
Linda har här en söt syren lila klänning från tidigt 50-tal i strl. 36, denna lilla skapelse fick jag tag i
på St Erikshjälpen och betalade 50:- för den ett riktigt kap!
Under klänningen finns 2 st underkjolar och när det gäller just underkjolar så bör man kosta på dem lite, rekomenderar Hell Bunnys tyllkjolar som kostar lite mer men är så härliga, ger fint puff i kjolen utan att vara stel.
Skorna är inköpta på New Yorker förra året på rea för 20:-
Halsbandet är köpt på loppis för 5:-
Husmoder tidningen är äkta vara och just detta nummer är från sommaren 1939.
 
 
Nathalie har en klänning från slutet av 40-talet, denna är en släktklenod som mormor haft i strl. 38.
Skorna är köpta på rea hos La Readoute och kostade 50:-
Halsband och armband följde med i ett parti halsband jag köpt på loppis för 10:-
Korgen är från 60-talet och var tidigare min mors "stick korg".
 
 
 
Kaffekannan är arvegods och från 30-talet, kopparna är från 40-talet och även de arvegods.
 
 
 
Stort tack till mina härliga modeller som gjorde ett strålande jobb trots värmen, och visst är det vackert? Tänk vilken underbar plats jag bor på så många pärlor att fota på!
 
Nästa månad är det 60-tals tema och jag söker modeller med strl. 40 - 48 skicka ett mejl om ni skulle vara sugna att delta och glöm inte att följa bloggen så ni inte missar fortsättningen!


Kommentarer
Postat av: Linda Wallin

Vilka otroliga bilder ser verkligen ut som en saga! Ni är fantastiskt duktiga och platsen är magiskt vacker! :)

2014-07-29 @ 11:12:46
Postat av: Linda Wallin

Vilka otroliga bilder ser verkligen ut som en saga! Ni är fantastiskt duktiga och platsen är magiskt vacker! :)

Svar: Tack :) Visst är det vackert finns inget bättre än att fota ute!
Nostalgifotografen

2014-07-29 @ 11:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: