Skuggor & Old Hollywood glam!

Som fotograf vill man alltid fortsätta att utvecklas, nya idéer kommer ständigt till mig och ibland måste man bara få testa lite nya ljussättningar, miljöer, kläder...
Tack och lov har jag ett gäng härliga modeller som alltid ställer upp på våra infall, just nu sitter jag och jobbar med en galen bildserie baserad på en populär sagofigur MEN innan det blir verklighet bjuder jag på några bilder vi fotade förra veckan.
Jag har jobbat med skuggor, s/v och olika toner på bilderna som ett litet expriment :)
Lämna gärna lite synpunkter!
 
 
Här är foto helt i s/v och som ni ser var det en solig dag och det blev mycket fina skuggor som jag tycker blev riktigt fina.
 
 
Brunton är en favorit för mig, här ser man också den fina klänningen som i själva verket är en korsett strl S/M samt en kjol i strl 38 från 70-talet. Underkjolen ger kjolen härlig vidd, skorna är i strl 41 och hatten i strl L.
 
 
Blåton är inte så ofta att föredra tycker jag, det blir kallare foton men i detta fall funkar det hyfsat eller vad tycker ni?
 
 
Men s/v är min absoluta favorit, tidslöst, stilrent och fotona blir till små konstverk, vill man köpa ett foto av mig att sätta på väggen så är det bara att kontakta mig för priser :)
 
 
Nej nu måste jag återgå till planering, uppladdningar, leveranser och en massa annat som hamnat på hög medans jag var sjuk :) Dela gärna min blogg med dina vänner och glöm inte att anmäla intresse till "Månadens Retro" denna gång är det 60-tal som gäller för dig med strl. 42- 48!


Kommentarer
Postat av: Lillebill

Wow sjukt fina bilder! Super kul o få fotas i glam 20-talet. Kan verkligen rekommendera att fotas i någon form i temat nostalgi.

2014-07-29 @ 18:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: