Frågor och svar FIN SOM DU ÄR!

I helgen var det så äntligen dags för Änglakörens show fin som du är och min utställning med samma namn.
Måste bara börja med att TACKA för den enormt fina respons vi fått,
tjejerna skötte sig exemplariskt och sjöng som aldrig förr!
 
Själv var jag tvungen att välja en av trädet självkänslas alla grenar att tala om,
det blev retusch och avundsjuka.
Kommer fortsätta med detta ämne under hela 2015 och åker gärna ut i landet med utställning och samtal kring dessa frågor.
 
Nu har mejlboxen fyllts på med massa härliga kommentarer, funderingar och tack vilket glädjer mig enormt.
Ska försöka svara på så många frågor jag kan här i bloggen då jag inte hinner svara på alla mejl denna vecka,
mycket julförberedelser nu, julkort och annat skoj som ska fixas!
 
Det första gäller denna bild:
 
 
Mejl skrivaren gillar budskapet och bilden men undrar om inte en liknande bild där alla är nakna och naturliga vore bättre?
Så här känner jag.
Så fort kvinnor ska vara starka och självständiga så ska de vara nakna, varför? Jag ser inte hur budskapet stärks av mer hud personligen.. Så länge jag inte får ett argument starkt nog att ändra min åsikt får mina tjejer behålla kläderna på. När det gäller dessa kvinnor är några sminkade så som de sminkar sig till vardags och några är helt utan makeup, de ser ut precis som det brukar och är FIN SOM DE ÄR.
 
Nästa mejlskrivare vill ha tips på ställen där deras ungdom kan få läsa om framförallt självskade beteenden.

Mitt tips är följande sidor:
 
http://www.umo.se/
Ungdomsmottagningen på nätet, där finns info om allt!
 
http://bris.se/
Barnens rätt i samhället där finns hjälp att få både för barn och vuxna!
 
http://shedo.se/
Föreningen SHEDO arbetar med att sprida kunskap och skapa opinion kring psykisk ohälsa, självskadebeteende...
 
http://www.tjejjouren.se/
För alla som kallar sig tjej och behöver hjälp, stöd.
 
Finns många fler samt kuratorer, personal på skolan etc.. men ibland är det skönare att söka info på nätet än att tala direkt med en person.
 
Jag hann inte läsa tips om hur du stärker andras självkänsla kan du dela bilden?
 
Absolut hade fler bilder på samma tema bjuder på en idag så lägger jag upp fler den närmaste tiden!
 
 
Nu hinner jag tyvärr inte mer idag, men jag lovar att försöka svara på så många mejl/brev/sms som möjligt och FORTSÄTT skriva och skicka era berättelser från ert egna liv, det kommer vi har stor användning av under våren då den "riktiga" utställningen visas!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: