Fin som du är!

Jag har fått så många fina brev från personer som anonymt vill delta i vår utställning
"Fin som du är"
 
De har antingen svarat på mina frågor eller skrivit ner sin historia , texterna och svaren använder jag sedan dels i en liten utställning och dels som repliker i Änglakörens show med samma namn.
Idag vid övningen med tjejerna kom det önskemål att få ta del av breven som jag använder så
här kommer ett av alla de fina brev jag fått hitills.
 
"Ingen har väl direkt sagt något sårande om mitt utseende eller om min
person, mitt problem var större än så. Jag var osynlig.
Om någon hade åtminstone retat mig eller knuffat på mig så hade jag
i alla fall varit sedd.
Mellanstadiet var värst, ingen såg mig, ingen brydde sig om att jag fanns.
Jag var helt osynlig.
Inte ens lärarna såg mig, min uppsträckta hand.
Jag fick aldrig vara med.
Ingen bjöd hem mig.
När jag fyllde 10 år bjöd mamma in hela klassen på kalas,
ingen kom.
Mamma förstod aldrig min situation.
Det blev bättre på högstadiet när jag kom till en större skola och då
fick jag äntligen vänner som såg mig!
På gymnasiet vände det helt och jag har idag härliga vänner och fina
arbetskamrater.
Trots det finns rädslan att bli osynlig igen kvar, den jobbar jag med varje dag.
Till dig som befinner sig just där jag var för 20 år sedan, DET BLIR
BÄTTRE! Även om mellanstadiet känns som din hela värld så är det
en pytteliten del av ditt liv och en dag så kommer du till en ny skola,
får nya vänner. Det blir bättre och du ÄR INTE ensam.
Jag är idag nöjd med mitt utseende och vill nog inte ändra på något."
 
Vill du vara med och dela din historia och sprida budskapet att du är fin som du är,
du duger, du är vacker?
Skicka ett mejl till [email protected] med din historia eller dina svar på följande frågor:
 
1.Vad är det mest sårande någon sagt till dig om ditt utseende?

2.Vad skulle du vilja ändra på med din kropp?

3.Vem skulle du vilja se ut som?

4.Vad är den finaste komplimangen du fått?

5.Vad är du mest stolt över på din kropp?

6.Vad skulle du vilja säga till de som just i detta nu känner att de inte
duger, att de är ful, osynlig, en tönt..
De som gråter sig till sömns de som skär sig?

Medverkan sker helt anonymt och jag är så tacksam för all hjälp!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: