Lärorika jobb!

Just nu jobbar jag med att scanna in och i vissa fall reparera en STOR mängd foton,
foton lever ju inte för evigt och kunden vill rädda det som räddas kan innan det är försent.
Jag tycker det är så spännande att göra sådana här jobb och som nostalgifotograf är det mycket lärorikt.
 
För mig är det otroligt viktigt att se hur det faktiskt såg ut,
hur hade en bondmora håret 1924?
Hur klädde sig ett skolbarn 1944?
Bjuder på lite bilder från mitt egna arkiv av foton som jag inspirerats av på olika sätt.
Kanske blir du sugen att göra en fotografering i någon av dessa stilar,
då tycker jag du ska boka direkt, för jag ÄLSKAR denna typ av jobb!
 
 
Här har vi en underbar vinterbild tagen i början på 40-talet, tittar på hår och kläder älskar den!
 
 
Här har vi mer 40-tal, underbar blus och håruppsättning!
 
 
Julfirande i slutet på 40-talet, söt liten gran i bakgrunden.
 
 
Porträtt från 40-talet, fantastisk skärning på klänningen och så en läcker håruppsättning igen :)
 
 
Gillar den här bilden från 30-40 talet, älskar det stela uttrycket!
 
 
Här har vi en vacker bild från? Någon som känner igen gatan kanske?
 
 
Glada herrar som byter däck vilket år? Hm det får jag undersöka närmare..
 
 
Ännu en fantastisk bild vilka hattar, ska vara från 1910-15 någon gång.
 
 
Foto taget i början på 1900-talet, här kan man också se enlig äldre släktingar vart jag fått mina kindben och panna ifrån ;)
 
 
Här blir man ju lite sugen på pallen som verkar vara gjord av ihop snickrad björkved ;)
Blir något magiskt över dessa foton trots att de med dagens ögon är rätt röriga med många olika textilier, möbler och ofta udda uppställningar. Jag gillar dessa foton skarpt.
 
 
Avslutar med en somrigbild från slutet av 20-talet början på 30- talet, kolla in hatten på mannen i bakgrunden!
FANTASTISK!
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det inte i Hudiksvall som stadsdel visar? Gatan som Kina ligger vid upp mot biografen? Tycker mig minnas att det var en sådan portingång där, alltså jag minns vad farmor och farfar berättat...men jag kan ha fel.

2015-01-15 @ 21:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: