Plussize sommar!

Egentligen är plussize det mest idiotiska ord som finns... 
Våra kroppar är olika, några är små några är stora vi drar olika storlekar och INGEN är i min bok så speciell att de behöver en egen benämning meen nu ser det tyvärr ut så i modevärlden idag.
 
Det som stör mig allra mest är vissa klädkedjors (inte alla) snäva ram av vilka storlekar som är normalt,
för mig är plussize från strl 48 och uppåt för vissa är det strl 42 och uppåt???
 
Nåja skulle kunna skriva en heldag om mina åsikter i den frågan men istället vill jag idag ta upp något mycket roligare nämligen hur otroligt snygga brudar det finns som faller in i just kategorin Plussize!
Hela sommaren kommer jag ägna åt detta,
varför?
JO sååååå många skriver till mig och tackar för att jag fotar större tjejer och bjuder på mig själv, så många vill klä sig i vintage stil men vågar inte då måste jag ju visa att man kan!
 
Idag har jag fått hjälp av vackra Linda som dessutom kom körandes i en urläcker bil <3
Vi körde en klassisk pinup look och hon fotades förstås i vackra Nordanstig :)
 
 
Linda stylades/sminkades av mig och har på sig:
En läcker klänning med en liten ärm och en rundskuren kjol med fickor.
Den är i strl 50 och går utmärkt att låna vid fotografering eller att hyra.
Under har hon en underkjol i strl M/L från Hell Bunny som har de absolut bästa underkjolarna i mitt tycke!
I midjan har hon ett rött bälte och på fötterna ett par riktigt höga skor i strl 39.
Linda har kort uppklippt hår så jag gjorde bara lite lockar för volym och satte i ett rött hårband.
 
 
 
Vi hade lite otur med vädret solen ville inte komma fram bakom molnen men några foton i solen hann vi få!
Här har Linda ett par röda "pinup skor" i strl 40.
 
 
 
 
 
 
Att jobba med Linda var en fröjd, vacker som en dag och en stark tjej som utstrålade självförtroende och självkänsla vilket jag tycker är väldigt fina egenskaper!
Är du vad som räknas som plussize från strl 44 och uppåt?
Skulle du vilja vara med och visa att större tjejer är precis lika vackra och lämpade för modellande?
Skicka ett meddelande via hemsidan www.tagfoto.se med lite info om dig själv så kanske vi ses i sommar :)
 
Själv ska jag göra en vintage resa med start i 90 talet under min semester,
vill ni följa mig så finns jag på instagram @nostalgifotografen.
 
Vill ni boka en liknade fotografering så finns det tider i augusti och sept!
Pris fr. 1500:-
 
Ha en fortsatt härlig sommar <3
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: