Panik pinuplook!

När vi åker ut på vintage / retro fotograferingar så förväntas man komma i retrostil själv.
Ibland får man uppdrag med mycket kort varsel och du kanske befinner dig låååångt ifrån din väska med hår och makeup produkter. 
 
Så vad gör man då??
Jag har allt som oftast någon av alla mina handväskor med mig vart jag än går, däri finns mitt survival kit:
Hårnålar
Kam
Läppstift el läppglans 
Ögonskugga 
Eyeliner 
 
Så idag ska jag visa hur man på en halvtimme kan trolla
fram en ok pinuplook.
 
 
Använder detta + den makeup jag hade i närmsta handväskan 😉 visade sig vara en rosa uppsättning! 
 
 
Steg för steg från första till sista bild:
 
1. PANIK
Nytvättat hår, ingen locktång..
Har man som jag ALLTID ett gäng hårnålar i väskan är det ingen fara. Rulla hårtestar till en liten cirkel som du fäster med hårnålar i hårbotten.
Har du tid blöt rullarna och blås dem torr med hårtork, jag hade bråttom så jag sprejade dem med hårsprej och lät dem sitta tills jag lagt makeupen klart.
 
Luggen rullade jag upp på en bit papper och fäste med hårnålar, som ni ser skulle jag kunna låta det vara så om jag vill, blir en helt ok form på luggen bara av det.
 
2. MAKEUP 
Jag hade denna gång tillgång till:
Eyeliner 
Puder
Rosa läppglans
Mascara
Ögonskugga i 3 rosa nyanser 
Gjorde en snabb pinup inspirerad makeup med fokus på ögonen. Tog max 5 min 😊
 
3. FRISYR
När makeupen var klar släppte jag ut håret blev lite lockar, hade håret varit otvättat skulle resultatet bli bättre. Denna typ av frisyrer blir mycket lättare att göra när håret är så där på gränsen till att vara smutsigt.
Jag kammade bara igenom lite lätt med fingrarna.
 
Luggen får en fin form när man haft den rullad så jag tupperade bara lite lätt intill hårbotten och formade den sedan till en stor "rulle" som jag fäster med hårnålar.
 
4. VARIATIONER 
Nu har jag en fin grund look som jag kan variera lite hur jag vill, utsläppt hår med en rosett eller blomma i eller en hög hästsvans med en stor rosett..
Jag valde att sätta upp håret i en slarvig svinrygg och binda en rosa scarf runt huvudet.
Du kan sätta två hårnålar som låser hårbandet på plats, då glider det inte av.
  
Jag ska lite längre fram ha en mer avancerad genomgång av ett par populära retro frisyrer då många skriver och vill ha tips!
Håll utkik om du är intresserad 😄


Kommentarer
Postat av: Moa

Intressant och användbart!

2016-03-14 @ 22:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: