Påskfjädrar som du gör själv!

Idag var det dags att få lite påskfint i köket, 
men att pynta riset med fjädrar behöver inte betyda att fåglar kommit till skada 🐓🐔🐣
Så här har jag gjort!
 
 
Först plockade jag mitt ris förstås.. 
 
Sedan tog jag fram följande:
Sax
Lim
1 gammal bok
Bokmärken
Tråd som blivit kvar efter ett broderi jag gjort
Återbruk som vanligt alltså 😉
 
 
Jag vek en boksida på mitten och klippte sedan ut en fjäder.
Därefter klippte jag smala remsor i fjädern.
Snabbt och super enkelt,
barnen hjälpte till så på ett par minuter var det klart!
 
Vi valde att ha dem naturliga men det blir säkert väldigt fint om man målar dem eller sätter på lite glitterlim.
 
 
När vi ändå var i farten så klippte vi från samma bok ägg som vi limmade bokmärken på!
 Kul att få användning av mina gamla bokmärken .
 
Blev ett helt ok påskris tycker jag 
 
 
Har 70tals tema i påsk och min nya duk som jag fyndade i helgen gör sig så bra hos mig!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: