Jamen jag svarar väl då...

Flera gånger i veckan när man öppnar mailen eller fb väntar där
ett par mer otrevliga meddelanden, dessa är naturligtvis inget att
bry sig om MEN det tar tid och energi att läsa.
Förundras lite över de som faktiskt tar sig tid att skriva dessa, vad
vill man uppnå?
Nåja idag ska jag äntligen svara på några av dessa
viktiga frågor, så pillan87, kissen74, larak, gooni och alla ni andra
aktiva brev skrivare THIS IS FOR YOU!!

1. Varför visar du bilder på den pojken? Finns så många andra fina
pojkar.
Jag får ibland visa upp kunders bilder vilket jag tycker är så roligt,
de bilder du syftar på tycker jag är fantastiska! Han har ett underbart
uttryck, otroligt vackra ögon och ett smittande leende. Vill du att
dina barn ska synas i bloggen kan du som denna kund boka en
fotografering.

2. Jag tycker rödhåriga är fula!
Jag tycker de är fina!

3. Det är äckligt med feta människor!
Det är äckligt med inskränkta och kränkande människor.

4. Löjligt att säga att man bara har vanliga människor på bild när
nästan alla är modeller!
Ingen, INGEN jag använder mig av är modell, att de är snygga är en
ren tillfällighet.

5.Alla gillar inte retroskit har du tänkt på det?
Alla behöver inte gilla min fb sida eller följa bloggen, jag älskar att fota
det mesta men brinner för retro, vintage. För min del handlar det om
ett sätt att leva, man kan inte bara slänga och köpa nytt, hela min
affärs idé bygger på återvinning, allt tas till vara. Kläder sys om , möbler renoveras,
det ger liv och själ till bilderna att använda ting
från tiden det begavs sig. Gillar man det inte så  finns det många andra duktiga fotografer i landet.
 
6. Är du kär i ... eller?
Nej jag är kär i min man Thomas, han är och förblir mitt livs kärlek. Vet att .... känner det samma för sin partner, vi är däremot goda vänner och har faktiskt lärt känna varandra genom fotograferandet. Bokade henne för en bild för ett par år sedan, visste inget om henne mer än skvallret på byn förstås.
Visade sig vara en fantastisk person som är väldigt lik mig, vi jobbar ihop ofta och BETALAR då varandra för
utfört arbete. Jag tycker att ... är otroligt vacker både på insidan och utsidan och räknar henne numer som en vän. Tråkigt att du inte har någon så god vän i ditt liv, hoppas innerligt att du hittar en!
 
7. Fin som du är... trams gör något vettigt istället för att skriva löjliga blogg inlägg!! (fult ord)
Ja du, för det första ska man hålla sig ifrån könsord tycker jag när man framför denna typ av kritik, man bör också ta reda på fakta!
 Jag har i 20 års tid arbetat med den här typen av frågor, det är något som ligger mig oerhört varmt om hjärtat,
jag har arbetat ideellt med barn och ungdomars självkänsla genom teater, sång, musik sedan jag var 16 år, startade senare Kulturstjärnan i Gnarp med två vänner, det var en ungdomsgård på den tiden där vi bedrev teater, rockverkstad, café, discon, rockkonserter, läxhjälp, samt fanns där i princip dygnet runt för de som behövde prata med någon.
Efter det drog jag till huvudstaden där jag fortsatte arbeta med dessa frågor.
Just nu jobbar jag dels med att ALLTID använda "vanliga" människor på bild, detta för att visa att man inte behöver vara trådsmal, lång eller 20 år för att vara vacker.
Jag jobbar även med en fotoutställning som kommer att växa under nästa år på temat SJÄLVKÄNSLA, FIN SOM DU ÄR.
Utöver detta tränar jag ett par timmar i veckan med en grupp tjejer på mellanstadiet och vi har satt ihop en show som heter just fin som du är, där sjunger, dansar tjejerna till låtar som på olika sätt berör ämnet självkänsla.
Målet är dels att öppna ögonen på de som inte ser hur dåligt några av oss (de flesta) mår och framförallt att visa de som mår dåligt att de inte är ensamma, att det blir bättre och vart de kan vända sig!
Tipsar om umo.se jättebra sida för unga och gamla!
Jag jobbar även med ett föredrag för högstadie elever om fotoretusch, bildens kraft....
Allt detta gör jag utan att få en krona, inga bidrag,betalar allt material själv så jag anser att mina blogg inlägg på ämnet är adekvata..
 
8.Vem tror du att du är?? (fult ord igen)
Jag tror inget, jag vet att jag är Anna-Karin fotograf/bildkonstnär med inriktning vintage/retro/nostalgi.
Jag har två underbara barn som jag älskar över allt annat, jag är gift med mannen i mitt liv och mycket lycklig.
Jag bor på landet i ett ombyggt torp, nära skogen trivs utmärkt där.
Jobbar runt om i landet (bara att kontakta mig och boka så kommer vi [email protected]), vilket passar mig alldeles utmärkt. Har två katter och en kanin.
Är oftast glad, har ett jäkla humör och ett enormt driv, dålig på att ta det lugnt och mår bäst när jag har många järn i elden.
 
9. Är du lebb eller?
Nej jag är hetrosexuell har dock aldrig känt att min sexuella läggning nämnvärt påverkat mitt arbete.
 
10. Hur stor (fult ord) har fotografen? Han skulle aldrig vara med dig om han inte fick betalt! Kan jag få fotografens telefon nummer? Du är en rasförädare! Har du sett (fult ord) då blev du väl (fult ord).... m.m.m.
Ja som ni ser har jag bakat ihop ett antal frågor jag fått det senaste året om min fotograf.
Jag är gift sedan 13 år tillbaka med min fotograf, han är således inte singel.
Jag betalar inte min man för att vara med mig.
Ja jag har sett honom naken, ja jag uppskattade det.
Min man är människa, det är jag med så ingen ras har kränkts vad jag vet.
 
 
Nu hinner jag inte svara på fler intressanta frågor men hoppas att ni känner att ni fått tillräckligt med svar för att inte behöva kontakta mig igen.
Vettiga frågor mottages dock tacksamt.
 
Ha en underbar dag och njut av höst solen!!


Kommentarer
Postat av: Anja Tellin

Tack för mycket läsvärda, älskvärda, intelligenta och ödmjuka svar på frågor som mycket riktigt inte är bevärdiga svar egentligen. Men, du visar åter igen vad viktiga dina arbeten är. Du är en stark och underbar människa! Hoppas dina svar ger fler, inte bara mig, ett hopp om mänskligheten. Tänk om alla kunde vara så konstruktiva och starka! Älskade det du skrivit till svar! Hoppas det gav dig ny energi och gnista! <3 Anja Tellin

Svar: Tack härliga du <3
Nostalgifotografen

2014-09-30 @ 18:50:59
Postat av: Annika Lindgren

Usch. Jag får ont i magen av dessa elaka frågor :(
Men bra svarat av dig. Stå på dig! Du är en fantastisk människa som gör ett toppenjobb! Jag följer ditt arbete varje dag med stor entusiasm :D
<3

Svar: Tack vad glad jag blir :)
Nostalgifotografen

2014-10-01 @ 06:58:35
Postat av: Lina Gradin

Jag ler fortfarande :) Att du ens "orkade" svara? Och att dessutom svara som du gjort.Imponerar!!!

Svar: Tack :)
Nostalgifotografen

2014-10-01 @ 11:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: