10 december "syskrins guld"

10 DECEMBER
 
Jag vet inte vad det är med gamla syskrin men otaliga gånger har jag hittat riktiga dyrgripar gömda bland alla garnstumpar och tyglappar!
SÅ ett hett tips om du är ute efter unika vintage smycken är att leta efter orörda syskrin på loppisar ;)
Bjuder på några av mina syskrins fynd idag!
 
 
Tänk vilken tur att jag gått igenom all lump, annars hade dessa finingar gått förlorade!
 
 
Här ser ni ett par söta emaljerade örhängen svårt att avgöra hur gamla de är men syskrinet de låg i hade varit orört sedan 50 talet i alla fall.
 
 
Denna lilla vackra brosch är från tidigt 1900tal och så fin,
låg invirad i en liten trasa i en påse bland massa tygnuttar skulle precis slänga hela påsen när jag stack mig i fingret..
 
 
Tro det eller ej men ett äkta pärlhalsband låg bland strumpstickor och annat bråte i ett gammalt symaskinsbord,
fann även ett fint tenn halsband och det vit/röda pärl halsbandet i det bordet!
 
 
Dessa godingar är ett riktigt fynd, låg med i en påse spetsar som jag fyndade på en liten loppis!
Så fina i silver med kristaller :)
 
 
Så vill du vara fin på julafton kanske farmors gamla syskrin på vinden gömmer exakt det du söker ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: