Det välsmakande 50-talet!

Bland det bästa jag vet är att bläddra i gamla tidningar från 50-talet och bakåt i tiden, min absoluta favorit tidning är Husmodern! Vansinniga åsikter, extremt kränkande emellanåt men fantastiskt rolig särskilt recepten och alla "fråga om" (mat, kläder, juridik etc.) Bjuder här på några nytappningar jag gjort av rubriker från dessa tidningar, först ut är just en "fråga om mat".
 
 
Är så imponerad av dessa skribenter som sakligt svarar på alla frågor alla är ju inte helt enkla.. Vem vet hur hennes svärmoder tillagat sina pannbiffar :) Rätterna på veckans matsedel kommer inte så ofta upp i dagens hälsosammare kost flöde, är Leverfyllda flottyrkokta fiskbullar LCHF? Bjuder på en större bild så att ni kan inspireras att laga härlig mat från 1951!
 
 
Gillar att man på fredagen får bredda smörgåsar blir ju lätt torrt annars.. Vet ni inte hur man breder en smörgås på bästa sätt? Nytappning på annons från 1951 hjälper er!
 
 
Följ tipsen och bjud dina nära och kära på lite smörgåsar och varm choklad, det tänker jag göra för här skiner solen och snön ligger vit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: