Fangeliqa Coldblood

Nostalgifoto är så mycket mer än pin-ups, jag gillar verkligen att göra det lite annorlunda och oväntade som t.ex Pulp fiction, sci-fi, steam punk eller som här skapa en karaktär. Fangeliqa Coldblood är en rätt dryg och själcentrerad vampyr som livnärt sig i decennier på unga män hon förfört.. Är fantastiskt roligt att få bygga upp miljöer till denna typ av fotograferingar, här har jag fått användning av allt möjligt i mitt rekvisita förråd.
 
 
Bland annat har jag farmorsmors gamla orgel en riktig klenod så vacker och faktiskt helt ok att spela på, blodet i glaset har jag gjort av sirap och karamellfärg som jag vispat ihop. Blir en trögflytande hyfsat realistisk blodliknande sörja som är betydligt billigare än teaterblod.
 
 
Eftersom att jag bor på en gammal gård har jag tillgång till många olika miljöer som passar utmärkt till nostalgifotograferingar, älskar det slitna trägolvet med sina ojämna plankor perfekt är inte nödvändigtvis vackrast.
 
 
I sommar kommer vi fota Fangeliqa i stadsmiljö, kommer bli en serie bilder som jag verkligen ser fram emot att ta. Har börjat fylla på hennes garderob redan nu :)
 
 
Nu ropar familjen, dags att fixa middag innan jag packar bilen med fotoutrustning vi drar tidigt imorgonbitti på jobb. Bäst att ta fram kaffe termosen redan nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: