Frustrerad..

Det värsta som jag vet är när man stöter på en vacker svan som själv är övertygade att de är en ful ankunge.
 
Frustrationen är enorm då inget jag säger ändrar något,  hur mycket jag än skriker,  försäkrar, stöttar och berömmer så är den låga självkänslan så stark att den stänger allt positivt ute.
 
Tidigare påhopp , ögonkast av överlägsenhet och nedvärderande kommentarer har etsat sig fast.
 
Önskar så innerligt att jag ska lyckas nå fram, slå hål på de tjockaste murarna i alla fall..
Kanske få några av de som fortfarande trycker ner att istället se det jag ser..
 
En vacker svan,
som tror hon är en ful ankunge.
 
Passar på att tacka alla som lämnar så fina kommentarer,  mejl och pm om mina foton.
Jag brinner så för att få visa att vi alla är vackra,
att kvinnor är starka, att man kan vara svaga.
Flickor kan vara arga, pojkar kan gråta.
Att ålder bara är en siffra och storlek är obetydlig.
 
Vi duger,
vi är fina som vi är,
& snälla våga vara stark, ödmjuk och förstående.
Våga vara du!
 
 


Kommentarer
Postat av: Tesse.

Så sant 💖

2015-08-19 @ 22:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: