Tonåring med rekorderliga skor!

Nu har jag precis fyllt på min i och för sig blivande tonårings garderob, men nog skiljer sig min inhandling mot den rekomendation som ges 1942 till tonårs modern.
 
För ett år behövs:
1 livstycke
2 par strumpor
3 par underbyxor
1 vardags klänning
1 sommar dräkt eller klänning
1 fest klänning
1 kofta
1 kappa
1 par vår och sommar skor
1 par rekorderliga kängor för vinter
1 sommar hatt
1 vintermössa
1 halsduk
1 par handskar
3 par näsdukar
1 nattsärk
1 par varma mamelucker
1 par raggsockar
 
Min dotter skulle nog bryta ihop om hennes garderob bantades ner till 3par klänningar för ett helt år, vem vet kanske nyttig lärdom ;)
Låt mig visa hur det skulle kunna ha sett ut.
 
 
Vardags eller skolklänning.
 
 
Sommar klädsel, obs den klädsamma kjollängden..
 
 
Redo för fest i liten siden klänning.
 
 
Vinter kappan och de rekorderliga kängorna.
 
Alla plagg finns att låna vid fotografering och jag har ett stort antal tidningar från 1900-1980 tal om ni skulle vilja göra något riktigt annorlunda som ett mode reportage från 1966 t. ex!
 
Nu har mina bilder laddat klart så det är dags att återgå till kvällens egentliga arbete!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: