1700 tal i Strömsbruk

Idag fortsatte mitt arbete med min utställning/fotokalender Vintage i Nordanstig,
det var en mycket speciell fotografering för mig då jag fått för mig att sy klänningen själv..
Mycket dum idé med tanke på att jag 1 inte kan sy, 2 inte äger en symaskin.
Men skam den som ger sig och ett par sönderstuckna fingrar senare hade jag något liknande en klänning att klä på dagens modell :)
 
 
Dagens fotografering ägde rum i Strömsbruk och vi hade en underbar dag i solen tillsammans med härliga Elena Gradin som bjöd på många fantastiska foton, alldeles för många för att visa upp i dag men ett litet smakprov ska ni få!
 
 
Att det just är Elena som valts till denna fotografering är ingen slump dels är hon en fantastisk skådespelerska som kan/vill och vågar bjuda på sig själv vilket behövs för att få till de dramatiska foton vi var ute efter idag!
 
 
och dels för att vi återigen jobbar ihop för att skapa en magisk halloween fest som kommer att bjuda på många överraskningar och massa härlig musik!
Än så länge är vi lite hemlighetsfulla men Elenas klädsel kan ge en liiiten hint om årets tema ;)
Vi kan också avslöja att det är vårt egna band The Strange people som kommer att stå för underhållningen!
 
 
För att återgå till dagen, klänningen är gjord av x antal meter sidenliknandetyg och ett par spetsgardiner jag hade liggande hemma. Hon har 2 underkjolar för att få vidd.
 
 
Jag valde en lätt makeup med fokus på kinder och läppar valde en cerice färgskala för att matcha klänningen.
Håret är en lite mer komplicerad historia, hade jag haft tid hade jag fotat steg för steg hur jag byggde upp denna frisyr men idag blev det inte av kanske bjuder jag på det vid ett annat tillfälle ;)
 
 
Strömsbruk är en mycket vacker byggd som lämpar sig ypperligt för denna typ av fotografering!
Fotografiet vi valt till utställningen är magiskt, nästan som ur en saga men det får ni inte se än..
Däremot går det utmärkt att redan nu boka en fotokalender de blir i A3 format och kommer ligga kring 500:- i pris. Boka gärna via meddelande på hemsidan www.tagfoto.se
 
 
 
 
 
 
Kommer att bjuda på fler foton från dagen vid ett annat tillfälle men nu väntar en välförtjänt ledig kväll med familjen!


Kommentarer
Postat av: Anita

Enormt snygga foton , kan inte bli bättre ! :)

Svar: Tack 😊
Nostalgifotografen

2016-04-09 @ 20:06:58
Postat av: Lisbeth Gradin

ALLTID lika spännande att se vad du hittar på för motiv!!!Och alltid lika fina bilder!!

Svar: Tack 😚
Nostalgifotografen

2016-04-09 @ 20:38:35
Postat av: Tesse

Magiskt är det enda ord som passar dessa foton. MAGISKT 💚

2016-04-09 @ 21:04:09
Postat av: Tesse

Magiskt är det enda ord som passar dessa foton. MAGISKT 💚

Svar: 😚
Nostalgifotografen

2016-04-09 @ 21:04:10
Postat av: Moa

Du skriver att du inte kan sy, men det där ser ut som en jättefin klänning, tycker jag! Och fantastisk modell, och jättefina foton!

Svar: Tack :)
Nostalgifotografen

2016-04-10 @ 00:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: