80tal och selfie ångest

Idag var tanken att jag skulle bjuda på lite tips
på hur du lätt fixar en 80tals glamlook utan att slita alltför mycket på ditt hår.
Förutsättningarna var perfekt då jag var ensam hemma,
hade otvättat hår och hittat en spelista på viaplay med övernaturliga filmer!
 
Jag fotar med telefonen tänkte jag glatt och satte igång tog fram följande:
 
 
Locktången 
Pins
Kammar
Ögonskugga
Lipgloss
Mascara
 
Den uppmärksamme ser att det även ligger en penna framme, hade tänkt visa hur du fixar små hårda lockar med hjälp av en penna och plattång meeen jag spar det till en annan gång jag stötte nämligen på problem!
 
 SELFIES
Hur??? Hur tar man en vettig selfie?
Jag ser inte klok ut!
Jag plutade med munnen,
Jag fotade uppifrån, nerifrån..
Log, försökte se flörtig ut men inget funkade!!
Hur ska jag kunna lära ut något när jag ser ut att lida av någonslags tillfällig sinnesförvirring?
 
Pressade mig igenom en steg för steg genomgång men den är smärtsam att se så håll någon i handen nu..
 
 
 
Jag delar upp håret i sektioner,
Lockar håret en sektion i taget borde ha fäst dem med en pin så de inte hängde ut sig medans håret kallnade men jag har så pass mycket egna lockar så jag fuskade.
När hela håret var lockat så delade jag dem försiktigt för att få mer volym.
 
 
En lättare 80tals inspirerad makeup lade jag medans jag gjorde våffelsmet, glamour i vardagen är viktigt 😉
 
 
Slutligen när håret kallnat kammade jag igenom det med en bred kam typ afrokam, nu skulle jag ingenstans idag så jag lät det vara så här men hade jag behövt att frisyren skulle hålla så hade jag sprejat och tuperat för att få mer stadga och volym.
När det gäller denna look är volym A och O hög lugg och stort yvigt hår.
Kommer en riktigt 80tals tutorial längre fram i vår!
 
Nu tänker ni men det där var väl inte så farligt?
Låt mig då visa ett axplock av de 30 000 selfies jag tog innan jag hittade de där..
 
 
Jag får helt enkelt slå ett slag för den galna looken,
Våga vägra vanlig får bli mitt motto för duckfejs etc.. är icke min look!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: