Söndag i skogen!

Nu ska ni inte tro att jag vill gnälla eller att jag söker ömk på något sätt men den krassa verkligheten är sådan att jag har en kropp som råkat ut för saker den inte borde ha gjort vilket ibland ger mig ganska intensiv värk..
 
Därför jobbar jag nu mest med fotograferingar
där jag får röra på mig,
hus fotograferingar, vintage/retro är två ypperliga arbetsformer för mig :)
mycket förberedelser och fysiskt arbete väldigt lite data tid!
För det är just data tiden som är problematisk för mig då jag kommer in i perioder av värk.
SÅ när då ena blixten valde att krångla tog vi istället en hel dag i skogen igår, underbart skönt både för kropp och själ!
 
 
Sommar värmen var verkligen inte långt borta när vi gick ett par kilometer in i skogen till vårt favvo ställe för att röja inför våren.
 
 
Nu hade jag inte tid att fotografera för vi hade så mycket annat att stå i men några foton blev det som jag bjuder på idag, bortom detta gräs ligger den å som jag kommer att bada i om bara någon månad :)
Svårt att tänka sig nu när isvatten forsar fram och snön ligger kvar på min "sandstrand".
 
 
Det var verkligen inte mycket att ta reda på i år vi har varit lite mer förskonade från stormar påsistone men några träd hade förstås blåst omkull.. Tänk vilka enorma rotsystem de har, min kära make är ju ingen liten kille 190 lång men ser ut som en liten myra när han klättrar runt på tallen.
De är lite läskiga, hade en släkting som stod under en sådan här välta när tallen plötsligt reste upp sig igen.. slog igen som en råttfälla över den stackras mannen som blev klämd under..
så var försiktig när ni stöter på dessa!
 
 
 
Är man gift med en trummis så blir ett omkull fallet träd snabbt ett instrument..
 
 
 
 
Idag är den ingen bra dag för mig men den absolut bästa medicinen har jag ju alldeles utanför knuten så det blir en tur i skogen så ska jag nog vara tillbaka med full kraft imorgon :)
 
Passar på att ha lite härlig musik i öronen, snart är det dags att damma av stämbanden ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: