Distraktion..

Denna vecka är fullproppad med jobb och förberedelser inför nästa veckas alla fotograferingar..
Jag har alltså inte tid att tappa fokus,
tyvärr var en av dagens uppgifter att pröva ut kläder till min son.
Låter kanske inte så allvarligt men när han och jag hamnar i vintage garderoben ensamma så ballar vi lät ur,
så även denna gång.
Ett par byxor var boven, plötsigt blev vi tvugna att sätta ihop en Huckleberry finn outfit vilket INTE alls var vad vi skulle leta efter men vi har båda två en sjuk ådra som gör att vi då och då måste klä ut oss..
 
 
Så lite passande rekvisita söktes upp och så ut på täckten..
 
 
Han har en randig skjorta som är lagad så många gånger att det knappt finns något av orginal tyget kvar,
skjortan fanns i en kista här på gården och är från slutet av 1800 talet.
Det är förmodligen min farmors morfars skjorta då den låg bland hans saker.
 
 
Byxorna är en klassisk vadmalsbyxa dessa är från 30 talet och bars av släktingar till min farfar,
hängslena fungerar utmärkt trots den höga åldern kvalitét!
 
 
Hatten är från tidigt 1900tal och i utmärkt skick!
 
 
Svettigt att jobba ;)
 

 
 
 
Nu hittade vi även outfiten vi behövde inför helgen och kanske den 40tals look han behöver till veckan så helt slösade vi inte bort tiden med att leka ;)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: