4 december "Busig 20tals look"

4 DECEMBER
 
Dagens lucka är ett önskemål från en läsare som är bjuden på fest med 20tals tema och inte alls van att sätta upp sitt hår. Naturligtvis vill jag hjälpa genom att visa en frisyr som passar ypperligt även om den inte är 100% historiskt korrekt ;)
Att få till en Gatsby look på sig själv kan vara trixigt särskilt om du inte är van att fixa till ditt hår så därför en förenklad busigare version som de flesta bör fixa utan problem!
 
 
Dagens modell har ovanligt tjockt hår så för de allra flesta av er kommer er frisyr bli mycket luftigare och lättare,
det hela tog ca 40 min för mig att göra, längst tid var väntan på att lockarna skulle svalna så hyfsat snabbt fixar ni det här :)
 
 
Kamma ut ditt hår ordentligt och hitta vart din naturliga mittbena ligger.
 
 
Dela håret i en övre och undre del.
 
 
Sätt upp det undre håret i två tofsar som du sedan lockar lite snabbt med din locktång.
 
 
Det övre håret delar du sedan i två lager.
 
 
Sedan lockar du håret med din locktång, fånga locken och fäst den med en hårnål på huvudet.
 
 
Så var hela håret lockat, nu är det bara att vänta tills håret kallnat helt!
 
 
När lockarna är kalla så släpper du ut dem försiktigt.
 
 
Kamma igenom ordentligt så att håret blir fluffigt och härligt.
 
 
Sedan är det bara att börja forma, jag valde att följa hårets egna vågor och medans jag formade håret runt hela huvudet så fäste jag det med nålar/spännen i den form jag ville ha.
 
 
När jag var nöjd med formen samlade jag det hår som blev över och drog det över hårsnodden där bak på så sätt doldes den.
 
 
Tofsarna tog jag sedan och gjorde två knutar av, alltså en riktig knut som jag sedan fäste med ett par hårnålar.
Sedan tog jag bort de hårnålar jag använt för att forma håret och fäste istället ett pannband av pärlor runt huvudet.
 
 
En snabb frisyr som du fixar lätt med hjälp av en vanlig locktång, hårnålar och lite hårsprej!
Lycka till!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: