6 december "Julklappstips från 65"

6 DECEMBER
 
I denna jultidningskatalog från 1965 hittar vi ett julklappstips som någon i min familj faktiskt följt!
 
 
 
Nämligen Martha Sandwall Bergströms Kulla-Gulla!
 
 
Bäst att tillägga att boken är för flickorna, så inte någon liten pojke får läsa om ett stackars fattighjons resa mot ett bättre liv i 1900talets Sverige..
Nej pojkar behöver förstås spänning, cowboys och indianer..
 
 
För er som glömt historien eller aldrig läst böckerna .)
Minns att jag tycket de var så spännande när jag läste dem på lågstadiet tror jag måste läsa om dem nu som vuxen blev lite sugen när jag såg boken igen!
 
 
 
Men det finns förstås en massa mer skoj, varför inte något som glädjer både mor och barn?
Tips till alla pappor kanske?
(obs! ironi köp inteThomas !!)
 
 
Hiskeligt mycket skoj i denna påse,
oj vad jag skulle glädjas..
 
Till pappa är det sportböcker och serietidningar som gäller!
 
 
Lite kär är jag i det fina inslagspappret som har många år på nacken <3
 
SÅ JULKLAPPSTIPS NR 1
KULLA-GULLA
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: