Höst och Vinter 1972/73

Jag rotar igenom mitt (eller mina) alldeles för stora förråd fyllda med vintage/retro grejer som jag samlat på mig under åren.
Fann en hel hög undanlagda kataloger som jag nu sitter och dreglar över... allt är ju så sjukt snyggt!! Tänk om man kunde shoppa loss i dem!
 
Måste dela med mig så ni som inte har höst /vinter katalogen från ellos 1972/73 färskt i minnet här kommer ett smakprov! 
 
Så vacker hatt 😍
 
 
Underbart! Har just ett par sådana gula byxor i min garderob 😀
 
 
Läcker skidress för dam!
 
 
Herrarnas var inte sämre den!
 
 
Regnkappa med matchande keps, vill ha!
 
 
Klädsam väst lite sci-fi över den..
 
 
Den här typen av "vi leker kurragömma med varandra " foton ser man allt för sällan idagens kataloger,  trist.
 
Behövs inga ord...
 
 
Vem köper underkläder i kamelhår kanske du undrar, mormor bland andra.. Enligt min far tar man på sig något dylikt 1ggr och aldrig mer!
 
 
Kepsar och hattar 😍
 
 
Den bruna mössan är otroligt lik en av mina många läckra mössor genom åren.
 
 
Nu till inredning! 
 
 
Sjukt snygga! 
 
 
Mintgrön toasits.. varför inte?
 
 
En sådan här hade jag gärna ägt!
 
 
Skrämmande eller gulliga leksaker.. hårfint..
 
Finns så mycket inspirerande i dessa kataloger och en del bilder som väcker frågor..
Varför fota reklam för strumpbyxor på detta sätt?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: