Orange i påsk?

Påsken närmar sig och jag tycker det är ett utmärkt tillfälle att ta fram vintage klänningarna från 60 och 70 talet,
de är ofta fyllda med färg och galna mönster som jag tycker passar under denna högtid.
Idag fotade jag en riktigt läcker klänning i orange och brunt tack till vackra Therese som var modell!
 
 
Klänningen är i strl 38/40 och öppnas framtill med dragkedja så vill man ha en något mer utmanande look är denna pärla perfekt!
Just den här är inte till salu men kan hyras eller lånas vid fotografering, kommer dock sälja ett par liknande klänningar på hemsidan samt stor loppisen på blå gården i Gnarp 19 mars!
Priser från 200-400:- beroende på skick, ålder och modell.
Vill du köpa en klänning redan nu så hör du bara av dig med storlek och önskemål så ska jag se i gömmorna om jag kan ha något som passar :)
 
 
Skorna är i strl 38 och i en tidslös modell funkar lika bra till 40 tals looken som 70tal!
De är dock inköpta på 90talet och i ett fantastiskt skick!
Jag är personligen lite små kär i skor med bred klack, förmodligen för att jag inte kan hålla balansen i annat ;)
 
 
Fåtöljen är från 60 talet och passar utmärkt till fotografering tycker jag, lätt att bära undan och stilren snygg design i en läcker färg som tilltalar mig mycket.
Personligen skulle jag gärna ha en soffgrupp i 50/60 tals stil men min familj tycker inte de är komfortabla nog..
 
 
Therese får här läsa ur "Jenny i popvärlden"
Det var flickornas julbok 1968 och den är skriven av Inger Brattström.
"Hos klassens nya flicka, Jenny, finns ett ostört källarutrymme och där föds popbandet "The Little Frogs" med flickorna Jenny, Anna-Lena, Ulrika och Smulan"
 
Har själv inte läst den men kan man annat än älska en bok med den baksidan??
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: