Plus size pinup..

Det är så kul när läsare till bloggen hör av sig och vill ha tips och många är det som uppskattar att jag ofta bjuder på foton på mig själv.
Det man uppskattr är faktumet att jag är Plus Size, och ganska mycket plus... ;)
 
Kvällens tips är del 1 av en läsares undran,
Hon undrar om hon som drar strl 52 verkligen kan klä sig i pinup stil och så är hon lite trött på det ständiga tipset att vi kvinnor ska ha "den lilla svarta" i våra garderober för vi stora tjejer kan ju inte se sexiga ut i en liten
tight klänning eller?
Svaret på den frågan tar vi en annan dag, jag börjar med pinups!
 
 
SJÄLVKLART kan du klä dig i pinup stil även om du drar större storlekar!
Dock är det några saker du bör tänka på,
1. ÄLSKA DIG SJÄLV låter kanske som en klyscha men tro mig den person som tänker och tycker mest om din kropp är du! Älska dig själv och din kropp för det är mycket roligare att visa upp den än att gömma den!
2. VÅGA visa dina former!
Som stor lägger man ofta enormt mycket energi på att dölja sin kropp vilket i 90 fall av 100 gör dig såååå mycket större!
 
Så nu till min outfit,
jag drar 44-52 beroende på plaggets modell och material.
Jag har en enorm bak som ställer till det ofta när jag ska hitta kläder utom just när det gäller klassiska pinup klänningar, då är plötsligt mina höfter och rumpa en tillgång.
Behövs knappt någon underkjol ;)
 
 
Här har jag en liten jacka i strl 42/44 den är från 60 talet,
klänningen är i strl 50 och lite för stor för mig så jag har valt att sätta et brett bälte i midjan för att ge den lite form. Just denna är inköpt i somras hos Miss Candyfloss som jag verkligen kan rekomendera för er som drar större storlekar. Bra modeller med stretch i tyget!
Under har jag en underkjol från Hell Bunny i strl L.
Skorna är i strl 40 och är ett par riktigt välanvända skor som jag köpte redan på 90-talet.
 
För att få lite avslappnade foton där klänningens vidd syns så dansar jag på framför kameran,
känns lite löjligt men blir bra i slutändan!
 
 
Anledningen till att jag har en liten jacka är för att klänningen är i halterneck modell, super snyggt och kvinnligt MEN jag är inte överdrivet förtjust i att visa mina överarmar och alternativet att skippa behå finns inte i min värld.
Tipsar verkligen om att inhandla figursydda jackor, boleros gärna i en storlek mindre än du normalt har då får man fram figuren på ett bra sätt tycker jag i alla fall.
 
 
Älskar verkligen färgerna på denna klänning, valde att använda just de färgerna i min makeup med.
Ser också att det är dags att färga håret igen ;) har lite svårt att acceptera att jag börjar bli grå...
 
När jag ändå är i farten så tänkte jag ta en ny profilbild till fb,
det är aldrig lätt för mig..
Jag har nämligen en sjukdom som gör att så fort en kamera tas fram gör jag en grimarsch,
så här ser det ut när jag går igenom mina foton..
 
 
Men tillsut får jag alltid till det så mina profilbild:
 
 
Ja inte perfekt kanske men..
Hoppas verkligen att fler vågar sig på att klä upp sig i läckra pinup klänningar,
drar du strl 44 och uppåt och är sugen att testa?
Hör av dig så gör vi en pinup plus size special senare i vår!
3 tjejer finns det plats för :)


Kommentarer
Postat av: Marielle

Åhhh wow vad härligt med färg och former! 😍😍
Har oxå samma sjukdom haha.
Önskar så jag gick modella men jag är nog mer en st42.
Älskar att det fotas av olika modeller i alla olika storlekar och former.
För alla är lika vackra oavsett form figur och drag. Alla har något unikt.
Vet inte vad jag ville få ut av detta. Blir bara så inspirerad och glad när jag läser bloggen eller ser era bilder på nätet.. kram 😊

Svar: Tack! 😚 Har en massa i strl 42 som ska fotas till Vintage tipset du får gärna vara modell då 😊 skicka ett meddelande via hemsidan www.tagfoto.se eller pm på fb så bokar jag gärna en tid för dig!
Nostalgifotografen

2016-02-27 @ 21:05:16
Postat av: Tesse

Detta är så roligt att läsa och så underbart att få se di i dessa kläder. Så snygga!!! Jag som fått äran att vara modell för dig kan bara STÄRKA det du säger att man VISST KAN VA SNYGG SOM PLUS modell. Jag själv drar allt mellan 46-50 och med din hjälp blir jag fantastiskt snygg. Jag måste bara byta ut hela min garderob 😉 för att kunna hålla stilen till vardags med 😀😉 Superfint kort på en härlig/sexig kvinna som jag är privilegierad till att känna 💖😙

Svar: Love you 💖
Nostalgifotografen

2016-02-27 @ 21:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: