Vintage tipset!

Ikväll är det premiär för ett nytt inslag i min blogg nämligen VINTAGE TIPSET!
 
Jag får nämligen en massa frågor angående vintage kläder,
 
vart handlar jag?
hur sätter jag ihop outfits?
är denna till salu?
kan du hjälpa mig att hitta något som passar?
 
SÅ nu ska jag försöka ge de små tips jag kan och på samma gång sälja några av mina pärlor som inte längre får plats av olika anledningar i min vintage garderob!
 
 
Vi börjar med 70 tals inspirerad look, till min hjälp hade jag Kajsa Selin.
Hon har endast lite mascara och eyeliner på sig och jag gjorde stora lockar i håret på henne för att få en naturlig 70 tals känsla. Nu till plaggen!
 
 
Kajsa har en svart långklänning i syntet från 70 talet i strl 38/40.
Denna fyndade jag på en loppis för endast 20:-
 
 
Runt halsen har Kajsa 3 halsband,
det röda är från 50 talet och kostade 5:-
det brun/orangea är från 70 talet och kostade 1:-
det bruna med träkulor köpte jag för 5:- på loppis
 
 
Skorna är även de loppis fynd betalade 30:- för dem, de är i fint skick och har strl 38.
 
 
Hatten är i nyskick och från 70 talet, den köpte jag för ynka 10:- på en loppis.
Skulle säga att den är i strl M
 
 
 
 
Hela Kajsas outfit är vintage/secondhand och priset för denna look ynka: 71:-
 
Just dessa plagg är inte till salu (om jag inte får ett väldigt bra bud förstås) men närmaste tiden kommer det många fina plagg som är till salu så håll utkik.
Ni kan naturligtvis hyra dessa plagg.
 
Är du ute efter något speciellt?
Eller vill du ha hjälp att shoppa hör av dig så får vi se om jag kan hjälpa till!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: