Låt barnen vara sig själva!

Det är mitt främsta råd till alla föräldrar som ska ta sina små till fotografen,
jag vet att jag nämnt detta ämne förr men det tåls att nämnas igen :)
 
"Åh du har väl aldrig stött på barn som betett sig värre än mina/mitt"
Det är en väldigt vanlig mening,
"Kan väl aldrig bli bra, han/hon/de satt ju inte still en sekund"
är en annan..
Men så får föräldrarna fotona och blir glatt överraskade,
deras fina barn strålar som solen och deras personlighet lyser igenom!
 
För det är ju så att mitt uppdrag som fotograf är att fota DITT barn,
inte fota ditt barn precis som någon annans.
 
Det finns alla sorters barn,
 
blyga barn,
busiga barn,
barn som inte vill sitta stilla,
barn som INTE vill fotas,
barn som vill dansa..
 
Det är just det som gör mitt jobb så roligt att det alltid är olika :)
 
Så istället för att sucka
"Åh ett sånt foto skulle jag vilja ha men det kommer aldrig mina barn ställa upp på"
tänk på vad de gillar, hur de fungerar, hur skulle de vilja fotas?
 
Har man mycket energi och inte är så förtjust i att bli uppställd då kanske en fotografering ute i naturen passar bättre än en studio fotografering?
 
Låt barnen leka och ha kul så lovar jag att det blir fantastiska foton :)
 
Bjuder idag på en kille som inte alls ville sitta stilla på någon fäll och tur var väl det,
dessa foton visar en härlig kille med glimten i ögat så mycket roligare än något stelt porträtt :)
 
 
 
 
Och tillslut fick vi även ett uppställt foto ;)
 
Vill du boka fotografering så gör du det via hemsidan www.tagfoto.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: