Skrota självförakt!

Smal = lycklig?
NEJ
så funkar det inte,
har under åren fotat en massa fantastiska, vackra personer och fått otroliga foton på dem MEN när de själva ser på fotona så ser de endast DEN DÄR HAKAN, eller SINA UTSTÅENDE ÖRON mmmmmmm..
 
Spelar ingen roll hur bra foton jag tar om personen sedan ser på dem med självförakt :(
Nyligen träffade jag en person som verkligen såg ner på sig själv och hade inte ett enda positivt ord att säga om sig själv eller sin kropp, det smärtar mig så att denne inte kan se hur fantastiskt duktig och vacker den är!
Se sina styrkor och våga lyfta fram dem.
 
Naturligtvis har vi alla saker som vi inte är nöjda med, jag har en lååååång lista MEN jag har idag tack vare en hyfsad självkänsla lärt mig att se på mig själv med nya ögon.
När jag ser något som framhäver det jag är mindre nöjd med får jag idag inte en djup depression och gömmer mig utan jag tittar istället på hur jag kan ändra på det så att jag kan känna mig nöjd.
 
Låt mig ge ett exempel,
just nu fotar jag mig igenom tidernas modestilar för att visa att man kan bära vintagelook även om du är större.
Jag startade (lite halv knäckande) i 90talet inte många stilar från den tiden jag är bekväm med men hursom..
Grunge började jag med då det är en stil jag är väl bekant med, nu hittade jag inte mina gamla flanell skjortor och crepe klänningar som var mina bästa vänner under 90talet men stora koftor använder jag fortfarande!
 
Började med att ta på helt FEL klänning!
 
 
Hade detta varit för två år sedan hade jag gått in lagt mig i sängen och vrålat JAG ÄR FÖR FET, JAG ÄR FUL! el dyl, men nu har jag kommit ett par pinnhål högre på min resa mot att älska mig själv SÅ jag tittade och insåg att denna klänning inte gör sig utan en liten jacka som döljer mina problemområden (överarmar/mage) och högklackade skor!
 
Snabbt in fram med en ny klänning och en kofta med tightare armar!
 
 
Här känner jag mig betydligt mer bekväm, nu togs det ett antal foton innan denna, Grunge poser passar min kropp så där.. sitta på backen går bort helt ser mest ut som en stor boll ;)
 
 
Testade att dramatiskt luta mig framåt vilket fick min byst ( c-kupa) att se ut som sprängfyllda juver..
 
 
Lite flörtigt leka med håret... gick så där
 
 
Mot stenvägg med intensiv blick...
 
 
 
Mina försök gav tillslut resultat och vi fick den bild vi ville ha, jag har min mage det får jag acceptera.
självklart kan den bli mindre men tills dess så får jag lära mig att älska den för den är en del av min kropp!
Jag kan en massa olika saker,
jag har en stark kropp som är helt ok,
jag är snäll och bryr mig om andra,
jag har två fina barn,
jag har underbara vänner,
jag är väldigt älskad och förälskad i min man,
jag har en stor släkt med massa kärlek,
mmmmm..
Detta är vad jag försöker fokusera på istället för den lista som tidigare rullade för mitt inre:
jag är fet,
jag är ful,
jag har fult hår,
feta händer,
feta fötter,
fula fötter,
fula händer,
sneda tänder,
grisögon,
sned ful näsa som är alldeles för stor,
ridbyxlår,
fet röv,
extremt fet röv,
små bröst,
förstora bröst,
DUBBEL HAKOR
mmmmm..
 
Nej mycket roligare att fokusera på det positiva och tro mig tillslut så försvinner punkterna på hatlistan en efter en.. Tycker vi kan bli bättre på att berömma andra för de egenskaper de har som vi gillar, tror lite naivt kanske att påminnelser från andra kan hjälpa oss att bli bättre på att minnas vad vi har att vara glada över!
 
Börjar i detta nu med att ge 5 personer lite kärlek,
utmanar alla som läser att göra detsamma!
 
Elin Eriksson
Världens coolaste brud i mitt tycke, snygg och har en fantastisk stil men framförallt är hon en otroligt skicklig sömmerska vilket ni ser om ni följer henne på fb Design E heter hon där :)
 
Carole Villrådig
Färgstark, inintelligent och har ett hjärta av guld.
Alltid i farten men alltid tid för en peppande pratstund!
 
Arvid Gomes
Utan tvekan den jag känner med coolast frilla ;)
En fantastisk kille med otroligt stort hjärta som ovetandes räddat mååånga stela släktträffar för mig under åren.
Underbar humor, väldigt mycket empati och en toppen farbror som är mycket älskad i detta hus.
Dessutom har hans datakunskaper hjälpt oss sååååå mycket!
 
Emir Sellami
En sådan varm kille med enormt hjärta som tyvärr bor alldeles för långt bort.
Omtänksam, musikalisk, väldigt finurlig och hjälpsam.
Kommer bli en underbar ung man en dag, ( snygg är han också <3)
 
Pella Eriksson
Här har vi en person som är otroligt bra på att lyfta andra,
alltid en fin kommentar eller ett stöttande sms när det behövs.
Har gett min tjej så många roliga stunder genom åren och förhoppningsvis även i framtiden ;)
Vacker som bara den är hon och fotograferingen vi lyckades lura till oss på stranden med henne som modell blev magisk.
 
 
 
Slutligen delar jag en bild på min Grunge makeup,
den gick i bruna toner och är väldigt basic :)
Delar gärna med mig av en steg för steg skicka ett meddelande i så fall ;)
Håret bör nämnas VAR i rak page men det började regna och ingen hårsprej i världen står emot mina lockar när de vill bryta sig fram..
 
 
 
Ha en underbar dag och sprid lite komplimanger nu <3
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Inez

Du är så himla bra!! :)

Svar: Men tack <3
Nostalgifotografen

2016-06-22 @ 16:04:57
URL: http://mazraegangall.se
Postat av: Sis

Vackra underbara du ! Emir blev jätte glad :)

2016-06-23 @ 00:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: