Glam rock!!

Just nu spelas det 70/80 tals glam rock för fullt här hemma snart drar vi nämligen igång och repar med det eminenta bandet The Strange people :)
Riktigt VAD vi hittat på denna gång berättar jag inte än meeen det kommer att bli magiskt...
Vi tjuvstartar med en spelning på Badrocken i sommar då vi bjuder på just 70/80 tals glamrock..
 
 
Blev så sugen att få fotografera just 80tal och då jag av en händelse har en sjukt snygg make som även är gitarrist kändes det oundvikligt att inte köra på!
 
 
Thomas har här en randig kavaj med rejäla axelvaddar i strl L denna pärla hittade jag på loppis för ynka 20:-
Han har under den en kroppstrumpa i neonrosa i strl S/M denna är inte till salu men jag har en exakt likadan i neongrönt som DU kan få köpa ;)
På huvudet har han min fina scarf och runt halsen hänger dotterns halsband.
Gitarren är hans egen.
 
 
Några trasiga halsband fick bli armband och så tog jag chansen att använda texten från en riktigt favorit låt för min del, som Thomas avskyr... ;)
 
 
Som barn var jag förtjust i Twisted Sisters då de ofta hade rosa på sig så ni förstår ju hur fantastiskt roligt denna fotografering var för mig, tyvärr verkar Thomas inte ett dugg sugen på att ändra sin klädstil mer permanent..
 
 
Jag valde att inte göra någon makeup på Thomas, lite mörk ögonskugga bara vore super skoj att göra en mer avancerad glamrock makeup på någon så är ni sugna boka en tid vettja!
Tänk vilket roligt familjekort det skulle kunna bli, årets julklapp till släkt och vänner klart redan nu!!
 
 
 
 
 
 
Blir du inspirerad att göra en fotografering?
Bara du, du och din partner eller kanske hela familjen?
Kontakta oss via meddelande på hemsidan www.tagfoto så bokar vi in något skoj i vår!
När det gäller just 80tal har vi en hel del plagg som passar tidsepoken så har ni inga egna plagg kan ni säkert låna av oss!
HOPPAS fler vågar för det är sååå kul att göra denna typ av jobb :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: