Summer of 69

Den låten har jag i öronen medans jag lägger upp bilder på denna ursöta klänning från slutet av 60 talet!
Jag har massor med läckra plagg från 60 & 70 talet och när våren närmar sig så dras jag automatiskt mot den delen av garderoben, finns det någon stil som är mer vår/försommar?
 
VINTAGE GARDEROBEN 60-70tal:
Damkläder finns det plagg i strl fr. 32- 50 skor från 35-42
Herrar har vi mest i strl S/M men det finns lite i L med, skor finns i från 38-42
Barn finns några få plagg i strl fr. 98-170
 
Just nu har jag även en hel del 60/70 tal till salu
hör av dig om du vill veta vad!
 
 
Idag har jag fått hjälp av den vackra och mycket trevliga Therese Säll för att prov fota denna lilla somriga klänning som jag fyndat! För mig är det otroligt viktigt att veta hur plaggen jag köper in ser ut på och hur tyget fotas av, den snyggaste klänningen kan vara super ful på bild.
Ljuset kanske reflekteras på ett ofördelaktigt sätt eller så blir det knepiga färgstick, detta är en av anledningarna att jag ibland säljer supersnygga plagg..
 
 
Klänningen har strl 40 men är riktigt stor i strl skulle tippa på att den mer är en 44:a,
vi fick dra åt den rejält för att den skulle sitta bra på Therese.
Den passar utmärkt till dig med stor byst.
Den är kort men är du obekväm med att visa benen så passar det utmärkt att ha ett par byxor under, har blå "alla stjärtars" byxor i min garderob som skulle passa perfekt!
Eller så kan du ha ett par leggings förstås.
 
 
Klänningen är inte salu men går att låna vid fotografering eller hyra till sommarens alla fester.
Tror den skulle göra sig utmärkt vid en utomhus fotografering i vår, en picknick i grönskan kanske?
Skorna är i strl 40 och är ljus blå även om de här ser nästan vita ut, i picknick korgen ligger en läcker 70 tals kofta med trumpet ärm samt en tidning från 60 talet ;)
De svarta strumpbyxorna är inte vad jag skulle rekomendera men det var de som jag hade hemma just då, för att få rätt känsla borde det ha varit vita strumpbyxor eller möjligen knästrumpor med lågskor till.
 
 
Eftersom att detta "bara" var en testa klänning fotografering så gjorde vi ingen styling,lite mascara och läppglans fick räcka. Therese har underbart vackert hår så det fick vara naturligt satte en blomma i håret för att ytterligare framhäva den vackra röda hårfärgen som jag ÄLSKAR!!
 
 
Klänningen är i syntet och mycket stretchig, de stora puffärmarna kräver lite attityd för att bära upp ;)
Knytband bak hjälper att ge klänningen bättre passform.
 
 
Vill du boka en fotografering så snabba på tiderna tar slut fort, juli är snart helt fullbokad och resten av sommaren fylls på snabbt! Bland annat ska vi till Skåne förstås så bor ni i krokarna kring Helsingborg/Malmö/Lund går det utmärkt att boka fotografering maj/juni!
 
Prisuppgifter/tidsbokning sker via meddelande på hemsidan www.tagfoto.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: