Vintagelook för kille

Det efterfrågas vintagetips för herrar och jag har massor med vintage plagg från olika tidsperioder MEN mycket få modeller därför blir det inte så ofta som jag kan visa upp just de plaggen.
 
Nu har jag den stora turen att ha en son som är nästan lika knäpp som jag, han älskar att klä upp sig i vintage kostymer och då han nu vuxit på sig lite så börjar fler plagg i min garderob passa honom.
Tack för hjälpen <3
 
 
Min fina kille har strl S/M och för att få en idé om hur byxorna skulle passa i längd på dig/din partner/son.. så är han 189 cm lång.
 
 
Här ser vi Marve i ett par fantastiska gammelrosa byxor från 60 talet, de är i ett fast mycket oföljsamt tyg och de passar någon med med smal kropp.
Dessa är mycket användbara, tänk er en smal kavaj eller en kortärmad skjorta, ursnyggt och passande för sommarens fester.
Vi har dock valt att göra looken lite mer modern med Marves egna skinnjacka och en t-shirt.
Nu är ju modellen på jackan väldigt tidslös så det blir nästan lite 50tals vibbar på stilen ändå.
 
 
Jag valde en överdrivet hög lugg mest för att det är så roligt att göra ;) Men det ger också en väldigt snygg profil, det är lite pill att fixa hans hår då det är tjockt som bara den och med envisa lockar som inte vill ligga rätt..
 
 
Önskar verkligen att fler killar och män vågar sig på en retro/vintage fotografering för det är så roligt och blir så fantastiska foton. De kläder som var inne på "mormors tid" är kanske inte de bekvämaste men oj vad man sträker upp sig i de inte alltid förlåtande modellerna.
 
 
Nu ska jag ta och smälta en väldigt händelserik dag, har planerat spännande fotoprojekt, nya samarbeten och fått veta att min fina lilla son har astma :(
 
Ha en underbar kväll det ska vi <3


Kommentarer
Postat av: Moa

Snygga bilder, och snygg lugg!

Svar: Tack :)
Nostalgifotografen

2016-03-12 @ 07:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: