Bråda dagar och bandfotografering :)

Mina dagar är så fullproppade med jobb just nu att jag knappt hinner med mig själv så sociala medier får lida något ;)
Idag ska jag i alla fall dela med mig av en fantastiskt rolig lördag med det härliga gänget The Strange People!
Vi hade en liten kick off med fotografering, god mat, massa skratt och förstås rep :)
 
Till hösten blir det en stor än så länge hemlig show, men innan dess ska vi bla spela på badrocken i Sörfjärden den 8/7, 70/80 tals musik står på låtlistan och vi har så kul!
Vill ni boka oss för en spelning eller få mer info om badrocken är det bara att höra av sig ;)
 
NU till dagens inlägg,
jag tänkte passa på när jag nu har fått leka lite och göra en snygg poster åt vårt band att visa mitt jobb som ligger bakom.
 
1. IDÈ
Innan man börjar på med en bild där 6 pers ska medverka gäller det att ha tänkt igenom hur man vill ha det.
Vi ville visa tydligt den genre vi håller oss till (glamrock) och vi ville att bilden skulle visa att vi gillar show, färg och är något halvgalna :)
 
2. FOTOGRAFERING
Grabbarna bestämde vi skulle vara siluetter mot vit bakgrund så vi fotade dem på följande sätt:
 
 
 
Behövdes ingen speciell bakgrund då de ändå ska friläggas.
Sedan är det bara att lägga ihop dem på ett sätt som känns bra!
 
 
Jag och Elena skulle fotas med full makeup och styling så det tog något längre för oss ;)
 
 
Lite retusch gjorde jag för att få lite mer liv i färgerna och en mer "glammig" look.
 
3. PUSSLANDE
När alla är fotade så är det dags att lägga ihop alla pusselbitarna,
visar här steg för steg hur bilden växer fram :)
 
 
4. TEXT
Sista steget blir att hitta rätt typsnitt och färg, blev själv mycket nöjd!
SÅ slutresultatet:
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Pia

Vilka snygga bilder! :)

Svar: Tack 😀
Nostalgifotografen

2016-05-16 @ 15:54:08
URL: http://hornstull.nu
Postat av: Photoshoper

Grymt syggt 😍
Ser ju väldigt lätt ut! Tror att du är lite blygsam med hur mycket jobb det är att sätta ihop nått sånt här 😜

Svar: True 😉 tar lååång tid och kräver lite tanke.. men roligt som sjutton 😀
Nostalgifotografen

2016-05-16 @ 15:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: