Musikhjälpen konsert i Nordanstig!

Ni som känner mig eller har följt mig under åren vet att jul för mig är lika med välgörenhet!
I år är det åter dags för en konsert till förmån för min favorit insamling MUSIKHJÄLPEN i P3,
årets tema är BARN I KRIG HAR RÄTT ATT GÅ I SKOLA vilket är ett ämne som verkligen ligger mig varmt om hjärtat.
 
Till min hjälp har jag Mia Rydell (Kulturdådet) och vi samarbetar med Integrationsföreningen Nordanstig, Bergsjögården samt kulturstjärnan.
 
Jag gjorde en liten snabb sökning efter artister i vår kommun som ville delta och på ett litet kick var kvällen fylld med fantastiska människor som bjuder på musik i alla dess former!
 
 
17/12 kl. 19´00 bjuder vi in er till Bergsjögården och det går bra att förhandsboka er biljett redan nu,
det gör du via meddelande på min hemsida www.tagfoto.se
 
Vilka kommer ni att kunna se uppträda då?
Presenterar ett par talanger denna vecka och ytterligare några under nästa :)
Alla foton är tagna av mig Nostalgifotografen till årets affisch!
 
 
INGRID BERGMAN Gnarp
Ingrid är en tjej som jag haft förmånen att följa i flera år, hon är en fantastisk sångerska/pianist som ni säkert sett och hört tidigare. Hon har bland annat varit en mycket populär solist i den kör jag tidigare hade för ungdomar. Hennes uppträdanden är något ni inte vill missa!
 
 
EHSAN YAGHOOBI Bergsjö
Ehsan är en ung kille med stor talang, han inte bara spelar piano han skriver även egen musik.
Den 17:e kommer han att bland annat samarbeta med en av våra andra artister och bjuda på sitt egna stycke "En lång väg", när jag hörde honom framföra det stycket rann tårarna så det vill ni definitivt inte missa!
 
 
ELSA GRADIN Bergsjö
Elsa är en tjej med många järn i elden bland annat var hon en av deltagarna i sommarens filmprojekt i Nordanstig som Simple life productions anordnade men hon är även en mycket duktig sångerska som vi är så glada att ha med i år!
Den 17:e bjuder hon på två powerballader som ni inte vill missa!
 
 
MOHAMMAD ALI ELMI Bergsjö
Mohammad är en energisk och driven kille som inte bara sjunger otroligt bra han spelar även gitarr,
på vår konsert kommer han bjuda på en sång på sitt modersmål men även en ännu hemlig låt i samarbete med några av de andra deltagarna. Det vill ni inte missa!
 
 
THE STRANGE PEOPLE Nordanstig m.m
Niclas Wallin, Elena Gradin, Thomas Gomes, Therese Reisenbichler, Lars Elverovski & AK Gomes
The Strange People har funnits i ca 1 år och spelar rock med teatraliska inslag, trots den korta tiden tillsammans har de hunnit med en hel del allt från skräck show till 80tals glamrock.
I augusti öppnade de på Sideshow Spectacular där de blev besatta av andar från förr och nu närmast ska de vara förband åt Mötley Crüe (eller deras film the end) på bergsjögården den 12/11.

 
ALI HOSSEINI Bergsjö
Är en kille som jag såg första gången på en sommar fest i Bergsjö som bland annat anordnades av Integrationsföreningen Nordanstig, i pausen lyckades han få uppträda med sin egna musik och var SÅ bra! Han rappar, mestadels om kärlek ni vill INTE missa hans framträdanden!
 
 
Det var de artister jag hann med att visa upp i kväll,
håll utkik efter fler nästa vecka :)
 
Är det någon som känner att de också vill delta på något sätt?
Ni är varmt välkomna att hjälpa oss med att baka fika, sköta fikaförsäljning, ta inträde, fixa hår och makeup, hjälpa till på scenen... finns tusen saker att göra och vi blir sååå glada om någon vill hjälpa till.
Alla som medverkar gör det helt gratis :)
 
Hoppas vi ses den 17 december!!!
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: